پلاسما جت

پلاسما جت یک فناوری پیشرفته برای سفت کردن و لیفت غیر جراحی پوست است. از این روش برای لیفت غیر جراحی پلک ، پف و کیسه زیر چشم ، سفت شدن پوست گردن و اطراف دهان و همچنین برداشتن خال و زوائد پوستی و زگیل استفاده می شود.

پلاسما جت

پلاسما جت یک فناوری پیشرفته برای سفت کردن و لیفت غیر جراحی پوست است. از این روش برای لیفت غیر جراحی پلک ، پف و کیسه زیر چشم ، سفت شدن پوست گردن و اطراف دهان و همچنین برداشتن خال و زوائد پوستی و زگیل استفاده می شود.

10 نکته ای که باید در مورد ریزش موی مردانه بدانید

 


 

پاسخ سوالات مربوط به ریزش موی مردانه که باید بپرسید

 

اگر شما یکی از 25 درصد مردانی هستید که تا 30 سالگی شروع به کچل می کنند ، همه چیز ناامید کننده به نظر می رسد. با این حال ، اگر موهای شما هر روز در سوراخ شاخه قرار می گیرد ، ممکن است آنطور که فکر می کنید بد نباشد.

برای شروع ، محققان دانشگاه منچستر که در PLOS Biology نوشتند ، ادعا کردند دارویی که در اصل برای درمان پوکی استخوان در نظر گرفته شده بود می تواند سرانجام درمانی برای طاسی فراهم کند.

در حالی که همه ما منتظر آن هستیم و قبل از اینکه شما هزینه های کاشت مو را بپردازید ، نگاهی به لیست ده موردی که باید درباره ریزش مو بدانید ، بیاندازید. این قوانین را دنبال کنید و ممکن است قفل های رام نشده خود را برای مدتی دیگر نگه دارید.

 

1.     چگونه تشخیص دهیم قصد رفتن به طاسی را دارید

این سوال آنقدر احمقانه نیست که به نظر می رسد. از دست دادن موهای شما مانند کچل شدن نیست. طاسی الگوی مردانه یک بیماری ژنتیکی است در حالی که ریزش مو به خودی خود می تواند در اثر عوامل مختلفی ایجاد شود.

اگر به طور تصادفی تکه های موی خود را از دست می دهید ، ممکن است دچار آلوپسی شوید ، وضعیتی که در آن فرد (زن یا مرد) تکه های مو از قسمت های بدن خود را از دست می دهد. در موارد شدید این ممکن است روی تمام موهای بدن تأثیر بگذارد. تصور می شود که آلوپسی عوامل ارثی و خودایمنی داشته باشد (جایی که بدن به اشتباه به خودش حمله می کند). همان طاسی الگوی مردانه نیست.

اگر ریزش مو به طور منظم تر از حالت عقب افتاده و معمولاً از ناحیه شقیقه و تاج سر رخ می دهد ، به احتمال زیاد طاسی با الگوی مردانه دارید. اما به یاد داشته باشید - بیشتر مردان کچل می شوند. ترسیدن و خجالت کشیدن چیزی نیست.

 

2.      با چه سرعتی موهایم را از دست می دهم؟

ریزش موی مردانه از یک دهه از دهه بیست شروع می شود ، اما به طور معمول 15-25 سال طول می کشد تا کچل شود. نیمی از بچه های پنجاه ساله کاملا کچل هستند.

با این حال ، برخی از مردان در کمتر از پنج سال کچل می شوند. تقریباً غیرممکن است که انگشت بر روی مدت زمان انجام این فرآیند انگشت گذاشت.

 

3.      چرا موهایم از دست می رود؟ آیا ژنتیکی است؟

اگر طاسی با الگوی مردانه دارید ، موهای خود را از دست می دهید زیرا بدن شما به طور فزاینده ای به هورمون های جنسی مردانه موسوم به آندروژن حساس می شود. میزان تأثیر پوست سر شما در این فرآیند ارثی است.

شما همچنین می توانید موهای خود را به دلیل بیماری یا اقدامات جراحی ، شرایط استرس زا ، تغییر در سطح هورمون ها و عفونت های پوست سر از دست دهید. اما در بسیاری از موارد ریزش مو دائمی نیست.

 

4.     آیا طاسی ناشی از استرس عاطفی یا سرخوردگی جنسی است؟

برخی از ریزش مو با استرس همراه است اگرچه طاسی الگوی مردانه یک بیماری ژنتیکی است که در بسیاری از مردان مشاهده می شود. اگر می بینید که موهای شما به صورت توده ای یا در زمان های غیرقابل پیش بینی در حال ریزش است ، به احتمال زیاد علائم چیز دیگری است. این می تواند مربوط به استرس باشد اما بعید است ناشی از سرخوردگی جنسی باشد. بهترین کار این است که برای معاینه به پزشک عمومی مراجعه کنید.

 

5.      آیا کاری می توانم انجام دهم که جلوی ریزش طبیعی موهای من را بگیرد؟

همه افراد به طور طبیعی مو از دست می دهند و طبیعی است که وقتی پیرتر می شوید تا حدودی نازک می شود. اما حقیقت این است که ریزش مو با الگوی مردانه یک بیماری ژنتیکی است که نمی توان به طور کامل جلوی آن را گرفت.

یک بیماری به نام آلوپسی کششی وجود دارد که در اثر کشش مداوم یا کشش موهای شما در یک دوره طولانی ایجاد می شود. برای اینکه از این امر رنج ببرید ، مجبور نیستید سرتان را به اطراف زمین بکشید - اگر اغلب گره های تنگ ، به ویژه قرنیز یا دم اسبی را می بندید ، به احتمال زیاد به آلوپسی کششی مبتلا می شوید. بنابراین سعی کنید موهایتان را بیش از حد محکم نگیرید. برخی از متخصصان همچنین ورزش را به عنوان یک روش خوب برای حفظ سلامت موهای سر توصیه می کنند.

 

6.      چگونه می توانم آن را درمان کنم؟

طاسی یک روند طبیعی است. در مرحله اول باید از خود بپرسید که آیا واقعاً می خواهید آن را "معالجه" کنید یا آیا می توانید راهی برای پذیرش آن پیدا کنید نه اینکه سعی کنید لکه های طاس را استتار کنید یا موهای خود را کاملا بازیابید.

اگر می خواهید درمان کنید ، دو دارو وجود دارد که می توانند به شما کمک کنند.

لوسیون ماینوکسیدیل (استحکام منظم Regaine یا قدرت اضافی Regaine) دو بار در روز روی پوست سر قرار می گیرد. با نسخه NHS در دسترس نیست ، اما می توانید بدون نسخه پزشک خریداری کنید. حدود 60 درصد بیماران در درجات مختلف از آن بهره مند می شوند. اثرات آن به محض متوقف شدن از بین می رود.

فیناستراید (Propecia) دارویی است که به شکل قرص مصرف می شود و تا حدی اثرات هورمون های مردانه (ضد آندروژن) را مسدود می کند. اثبات شده است که پروپسیا ریزش بیشتر مو را متوقف کرده و رشد مجدد موی سر را تقریباً در 80 درصد بیماران پس از سه تا شش ماه افزایش می دهد. مزایای درمان همچنین با قطع مصرف دارو متوقف می شود. فقط با نسخه پزشک در دسترس است و در برخی از لیست های اعتماد اولیه مراقبت های اولیه NHS برای برخی شرایط موجود است.

شما همچنین ممکن است جراحی زیبایی را در نظر بگیرید که راهی مطمئن برای جایگزینی موهای از دست رفته است. روش ها شامل پیوند ، کاهش پوست سر و جراحی فلپ است - اگرچه همه راه حل های طولانی مدت هستند.

 

7.      اگر با ریزش موهای خود درمان کنم چه اتفاقی می افتد؟ عوارض جانبی احتمالی چیست؟

لوسیون ماینوکسیدیل: عوارض جانبی رایج پوست سر و تحریک پوست است. بندرت می تواند باعث تغییر در رنگ و بافت مو شود.

فیناستراید: عوارض جانبی قابل توجه غیر معمول است ، اما گاهی اوقات دارو می تواند باعث جوش شود ، و تعداد کمی از مصرف کنندگان ممکن است کاهش میل جنسی ، مشکلات نعوظ یا حساسیت به پستان و یا نوک پستان را داشته باشند.

 

8.      آیا استرس باعث می شود سریعتر طاس شوم؟

استرس می تواند باعث ریزش مو شود اما ریزش مو ناشی از استرس به ندرت دائمی است. اینکه آیا استرس روند طاسی ارثی را تسریع می کند ، مشخص نیست.

نوعی ریزش مو وجود دارد که می تواند ناشی از استرس شدید به نام تلوژن افلوویوم باشد که باعث قطع چرخه رشد فولیکول های موی شما می شود و باعث ریزش مو می شود. اما در دراز مدت این روند باید خودش را اصلاح کند.

 

9.      آیا در نتیجه کچل شدن / کچل شدن دچار مشکلات روانی خواهم شد؟

بعضی از مردان ترس واقعی از کچلی دارند و می تواند باعث استرس زیاد ، عزت نفس پایین ، کاهش میل جنسی و حتی افسردگی شود. اما اگر دلایل آن را بفهمید و آنها را بپذیرید ، به احتمال زیاد این ترس ها را تسخیر خواهید کرد. اکثر آقایان وقتی متوجه می شوند که در حال ریزش مو هستند ، لحظه ای اعتماد به نفس خود را از دست می دهند اما این امر اغلب به سرعت برطرف می شود. تنها راه برای اطمینان از اینکه از نظر روانی دچار مشکلی نخواهید شد این است که با واقعیت طاسی روبرو شوید و آن را بپذیرید یا به دنبال درمانی باشید که برای شما مناسب باشد.

 

10- آیا بقیه موهای من می ریزند (E.G. ابروها ، مژه ها)

 

نه. فقط موهای پوست سر تحت تأثیر طاسی الگوی مردانه قرار می گیرند. مناطق دیگر مانند ریش یا زیر بغل ممکن است تحت تأثیر آلوپسی قرار گیرند.


پی آر پی برای رویش مجدد مو

مزوتراپی برای جلوگیری از ریزش مو